روش نصب موزاییک پلیمری به چه صورت است؟

عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری

روش نصب موزاییک پلیمری به چه صورت است؟

روش نصب موزاییک پلیمری موضوعی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. نصب موزاییک های پلیمری یک امر تخصصی است که باید آن را به یک نصاب حرفه ای و با سابقه بسپارید. زیرا عدم رعایت نکات فنی در این کار می تواند نتیجه آن را زیر سوال ببرد. برای اطلاع از بهترین روش نصب موزاییک پلیمری تا انتها با ما همراه باشید.

روش نصب موزاییک پلیمری

روش نصب موزاییک پلیمری

روش نصب موزاییک پلیمری چگونه است؟ بسیاری از افراد تصور می کنند که نصب موزاییک پلیمری مانند موزاییک های قدیمی و بتنی بسیار آسان است و می توان با کمک گرفتن از ملات ساده آن را انجام داد. قطعا اگر بر این اساس جلو بروید نتیجه خوبی کسب نخواهید کرد. بهتر است قبل از اطلاع از روش نصب موزاییک پلیمری ، یک محصول باکیفیت را خریداری کنید. موزاییک های پلیمری در کیفیت های مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاص خود هستند.
برندهای گوناگونی در ایران و سایر کشورهای اروپایی در تولید این محصول فعالیت می کنند که یکی از معتبرترین آن ها برند ” مهرازان البرز ” می باشد. این برند تولیدات متنوعی در حوزه پلیمر دارد که می توان به کفپوش پلیمری ، نرده صراحی پلیمری و انواع سنگ مصنوعی نما اشاره کرد. قیمت کفپوش پلیمری و قیمت نرده صراحی پلیمری برند مهرازان نسبت به سایر برندها مناسب تر است.

مرحله اول

اولین مرحله از روش نصب موزاییک پلیمری، زیرسازی مناسب است. زیرسازی باید به طور اصولی انجام شود و شیب بندی آن بر اساس نوع کاربری باشد. اگر زیرسازی به روش صحیح انجام نشود احتمال دارد بعد از مدتی شاهد لق شدن موزاییک ها، شکسته شدن و لب پر شدن آن ها باشید. توجه داشته باشید که امکان نصب موزاییک پلیمری به طور مستقیم بر روی خاک وجود ندارد. بلکه باید ابتدا یک مخلوط از شن، ماسه و … درست کنید و بر روی سطح قرار دهید. به هیچ عنوان از نخاله های ساختمانی برای این کار استفاده کنید زیرا جلوه نهایی کار به شدت خراب خواهد شد.
بعد از اینکه ملات مورد نظر که شامل شن ، ماسه و … بود را ساختید باید بر روی آن آب بگیرید و با استفاده از غلطک، آن را به تراکم مورد نظر برسانید. سپس با بهره گیری از ملات ماسه و سیمان، اقدام به پوشاندن کف پروژه کنید تا شیب سازی و زیرسازی به نحو احسن انجام شود. سطح باید کاملا صاف و هموار باشد تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.

روش نصب موزاییک پلیمری

مرحله دوم

بعد از اینکه زیرسازی به شکل اصولی انجام شد باید به سراغ نصب موزاییک ها برویم. توجه داشته باشید ملاتی که برای زیرسازی موزاییک پلیمری استفاده می کنیم با موزاییک های بتنی و قدیمی متفاوت است. در اجرای موزاییک های پلیمری از دو نوع ملات به عنوان زیر کار اولیه و ثانویه استفاده می شود. در تولید ملات برای زیرکار اولیه باید از سیمان، ماسه و آب استفاده شود. اما برای ملات زیرکار ثانویه باید از سیمان سفید، سیمان سیاه ، پودر سنگ و ماسه بهره گرفت.
میزان غلظت ملات ثانویه بسیار مهم است و باید به صورت عسل باشد. این نوع از ملات به عنوان چسب بتن نیز معرفی می شود. پس از اینکه موزاییک ها را بر روی سطح پروژه که از ملات پوشانده شده قرار دادیم باید با استفاده از چکش بر روی آن ضربه بزنیم تا به خوبی به ملات بچسبد و اتصال مناسبی با آن برقرار کند. ملات باید از بین درزهای موزاییک بیرون بزند و کاملا درزها را بپوشاند. در غیر این صورت احتمال کنده شدن موزاییک ها از این طریق وجود دارد.
از مهم ترین نکاتی که در خصوص روش نصب موزاییک پلیمری وجود دارد این است که هنگامی که ملات از بین درز موزاییک بیرون زد باید سریعا آن را از سطح موزاییک پاک کنید. زیرا اگر خشک شود تمیز کردن آن به شدت کار دشواری است و احتمال آسیب دیدن موزاییک ها افزایش خواهد یافت. به همین دلیل توصیه می کنیم از استادکاران و افرادی که در این زمینه مهارت و تبحر کافی دارند استفاده کنید.

مرحله سوم

مرحله سوم شامل بندکشی صحیح و اصولی است. اغلب موزاییک های پلیمری دارای طرح های زیبا و آج هستند. به همین دلیل توصیه می کنیم از روش دوغاب استفاده نکنید. چون ظاهر و زیبایی موزاییک را تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد. برای بندکشی بهتر است 24 ساعت از زمان نصب موزاییک ها گذشته باشد. برای بندی کشی باید از ترکیباتی نظیر پودر سنگ و سیمان سفید برای موزاییک های رنگ روشن و از پودر سنگ و سیمان سیاه برای موزاییک های رنگ تیره به شکل خشک استفاده کنید. ترکیبی که بدست آمده را بر روی سطح موزاییک پلیمری بریزید و به وسیله یک جارو، آن را به سمت درز موزاییک ها هدایت کنید. بعد از انجام این کار باید مقدار کمی آب به صورت بارانی بر روی موزاییک ها بریزید تا ترکیبی که بین درزها نفوذ کرده کاملا سفت و محکم شود.

روش نصب موزاییک پلیمری

کلام آخر !

اگر فاقد اطلاعات لازم در خصوص روش نصب موزاییک پلیمری هستید توصیه می کنیم خودتان دست به کار نشوید و آن را به یک نصاب حرفه ای بسپارید. اغلب شرکت های تولیدکننده موزاییک پلیمری مانند برند مهرازان البرز، نصب را نیز انجام می دهند و آن را به عنوان خدمات پس از فروش در نظر می گیرند.
برای افزایش زیبایی محیط بهتر است در مکان های کم متراژ از موزاییک هایی با ابعاد کوچک استفاده کنید. هر چه محیط بزرگ تر می شود می توانید از موزاییک هایی با ابعاد بزرگ تر بهره بگیرید. رعایت این نکات ساده می تواند کمک زیادی به انتخاب صحیح شما کند.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*