کفپوش های اپوکسی چیست ؟ آشنایی کامل

کفپوش های اپوکسی چیست

کفپوش های اپوکسی چیست ؟ آشنایی کامل

کفپوش های اپوکسی چیست و چه کاربرد، مزایا و ویژگی هایی دارند؟ کفپوش های اپوکسی از جدیدترین و مدرن ترین نوع کفپوش محسوب می شود که توانستند در مدت زمانی کوتاه توجه مشتریان را به خود جلب کنند و از فروش بالایی برخوردار شوند. در این مطلب قصد داریم به جوانب مختلف این پرسش که ” کفپوش های اپوکسی چیست ؟ ” بپردازیم.

کفپوش های اپوکسی چیست

کفپوش های اپوکسی چیست ؟

کاربرد ، مزایا و ویژگی های کفپوش های اپوکسی چیست ؟ اپوکسی یک ماده پلیمری محسوب می شود که دارای فرمول خاصی است. ترکیبات این فرمول شامل رزین اپوکساید و سخت کننده پلی آمین می باشد که حالت آن مایع است اما بعد از قرارگیری بر روی سطح، شکل آن را به خود می گیرد و کاملا سفت می شود. برای کسب نتیجه از اجرای این کفپوش ها باید ابتدا کفسازی انجام شود. سطحی که قصد اجرای اپوکسی را بر روی آن دارید باید کاملا یکدست و به دور از موج و فراز و نشیب باشد. انواع کفپوش های اپوکسی چیست ؟ انواع کفپوش هایی که از اپوکسی تولید شده اند دارای طرح و رنگ های متنوع می باشند و می توان علاوه بر کف، در محوطه های روباز و مسقف نیز استفاده کرد. کاربرد اپوکسی در اغلب صنایع به اثبات رسیده است.

ویژگی کفپوش های اپوکسی چیست ؟

عمر طولانی

اگر بخواهیم مهم ترین ویژگی کفپوش اپوکسی را معرفی کنیم باید به عمر طولانی و همچنین زیبایی آن اشاره کنیم. در سال های گذشته که هنوز مواد پلیمری جایگاه ویژه ای را بدست نیاورده بودند اغلب سطوح از بتن و سیمان تشکیل می شدند. اما امروزه که تنوع کفپوش ها بسیار زیاد شده شاهد مزایایی از جمله عمر زیاد و سهولت در نگهداری هستیم. قطعا انتخاب کفپوش های باکیفیت می تواند هزینه شما را در طولانی مدت کاهش دهد.

مقاومت بی نظیر

مقاومت کفپوش های اپوکسی از تمام جهات قابل ملاحظه می باشد. این کفپوش ها در برابر ساییدگی، ضربه، آب، مواد اسیدی و شوینده، محیط های قلیایی و باز و … از مقاومت بی نظیری برخوردار هستند. به این معنی که شما در هر اقلیمی که زندگی می کنید هیچ محدودیتی از نظر کاربرد این کفپوش ندارید. تنوع طرح و رنگ در آن ها سبب شده تا با تمام دکوراسیون ها سازگار باشد و امکان سفارش طرح های ویژه نیز وجود داشته باشد.

قیمت مناسب

اگر تا کنون به سراغ کفپوش های مختلف رفته باشید و درباره هزینه آن ها تحقیق کرده باشید به خوبی می دانید که کفپوش های اپوکسی در مقایسه با سایرین از قیمت مناسب تری برخوردار است. این موضوع سبب شده تا افراد با هر توان مالی و بودجه، قادر به تهیه آن ها باشند. برندهای مختلفی در حوزه تولید این محصول فعالیت می کنند که می توان به برند ” مهرازان البرز ” اشاره کرد. این برند اقدام به تولید کفپوش پلیمری، موزاییک پلیمری، نرده صراحی و انواع سنگ مصنوعی نما می کند. قیمت نرده صراحی پلیمری و قیمت سایر محصولات پلیمری تولید شده توسط این برند نسبت به سایر برندها مناسب تر می باشد.

کفپوش های اپوکسی چیست

سهولت در نظافت

نصب کفپوش ها در مکان های مختلف هیچ محدودیتی ندارد. این کفپوش ها فاقد درز، شکاف و منفذ هستند و یکپارچه بودن آن ها عامل مهمی در حفظ بهداشت تلقی می شود. به همین دلیل اغلب افراد ترجیح می دهند در مکان هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی از آن ها استفاده کنند تا بتوانند به راحتی با استفاده از مواد شوینده و قوی اقدام به شستشوی آن کنند. علاوه بر حمام و سرویس های بهداشتی که در منازل وجود دارد می توانید از آن ها در مراکز درمانی و بیمارستانی، سالن های ورزشی، آرایشگاه های مردانه و زنانه و … استفاده کنید.

عدم جذب آب

معنای عدم جذب آب در کفپوش های اپوکسی چیست ؟ بسیاری از کفپوش ها مخصوصا کفپوش های قدیمی دارای منافذ و سوراخ های بسیار ریزی هستند که آب و رطوبت به آن ها جذب می شود. اما کفپوش های اپوکسی کاملا یکدست و صاف می باشند و عدم وجود منافذ در آن ها سبب می شود که عمری طولانی داشته باشند.

کاربرد کفپوش های اپوکسی چیست ؟

کفپوش های اپوکسی به دلیل نصب و اجرای ساده طرفداران زیادی دارند. علاوه بر آن به دلیل ویژگی ها و مزایایی که به آن ها اشاره شد در اغلب صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.  به طور مثال می توان در پارکینگ های عمومی، خانگی و اختصاصی، مراکز درمانی، کارخانجات تولید مواد شیمیایی و شوینده، صنعت داروسازی، خودروسازی، نفت ، گاز و پتروشیمی و … آن ها را به کار برد.

کفپوش های اپوکسی چیست

اجزای کفپوش های اپوکسی

پرایمر

کفپوش های اپوکسی دارای اجزا و لایه های مختلفی است که هر کدام از آن ها عملکرد خاصی دارند. اولین لایه به عنوان پرایمر شناخته می شود که در بخش زیرین سطح قرار می گیرد. پرایمر دارای ترکیباتی از جمله رزین اپوکسی، هاردنر یا سفت کننده پلی آمین و حلال می باشد.

اپوکسی میانه

لایه ای که بعد از پرایمر اجرا می شود به عنوان لایه اپوکسی شناخته شده که مواد اولیه آن رزین بدون حلال ، سفت کننده پلی آمین ، فیلر پر کننده و پیگمنت است. لازم به ذکر است اگر قصد دارید کفپوش را به رنگ خاصی دربیاورید باید رنگدانه ها یا پیگمنت ها را در این مرحله اضافه کنید.

اپوکسی رویه

کفپوش رویه به عنوان خارجی ترین بخش کفپوش اپوکسی محسوب می شود که با عوامل محیطی مانند تابش نور خورشید، مواد شوینده، عوامل ساینده و … ارتباط مستقیم دارد. ترکیبات این لایه شامل سفت کننده پلی آمین، رزین اپوکسی ، پیگمنت، افزایش دهنده سختی سطوح و … می باشد.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*