با ویژگی کفپوش های پلی یورتان آشنا شوید !

ویژگی کفپوش های پلی یورتان

با ویژگی کفپوش های پلی یورتان آشنا شوید !

در این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی کفپوش های پلی یورتان بپردازیم. این کفپوش ها که از مواد پلیمری تولید می شوند کاربردهای بسیار وسیعی در اغلب مکان ها مانند کارخانجات، سالن های ورزشی، مراکز درمانی، آرایشگاه ها و … دارند. در صورتی که تمایل دارید با ویژگی کفپوش های پلی یورتان آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی کفپوش های پلی یورتان

ویژگی کفپوش های پلی یورتان

ویژگی کفپوش های پلی یورتان چیست؟ همه ما تا به حال کفپوش های پلی یورتان را در مکان های مختلف دیده ایم اما در اغلب مواقع نام آن ها را نمی دانستیم. کفپوش های پلی یورتان همان کفپوش هایی هستند که سطحی کاملا صاف و یکدست دارند و هیچ گونه درزی در آن مشاهده نمی شود. این سطوح براق، صیقلی و یکدست می باشند که علاوه بر برخورداری از زیبایی، به راحتی قابل تمیز شدن می باشند. در ادامه به مهم ترین ویژگی کفپوش های پلی یورتان اشاره می کنیم.

عدم تخریب

یکی از عواملی که سبب تخریب سایر کفپوش ها می شود عدم مقاومت در برابر نور و اشعه های مضر است. هنگامی که صحبت از مقاومت نوری در کفپوش پلی یورتان می شود منظور این است که اگر کفپوش در مکانی نصب شود که به مدت طولانی در معرض تابش اشعه های نور خورشید قرار بگیرد دچار خرابی نمی شود. این موضوع در خصوص کفپوش های اپوکسی کاملا برعکس است. زیرا در این شرایط تخریب می شوند و ظاهر آن ها به سمت گچی شدن می گراید.

مقاومت سایشی

پلی یورتان به دلیل فرمولاسیون و ترکیباتی که دارد از مقاومت سایشی بسیار بالایی برخوردار است. هر چه میزان استحکام و سفتی کفپوش بیشتر باشد مقاومت آن در برابر ساییدگی بیشتر خواهد بود. توصیه می کنیم از این محصول در مکان های عمومی و پرتردد استفاده کنید. چون سایر کفپوش ها با نصب در این مکان ها دچار تخریب می شوند و مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهند. همان طور که قبلا ذکر کردیم از ویژگی کفپوش های پلی یورتان این است که می تواند از سالن های ورزشی نیز نصب شود. اما کفپوشی که در این سالن نصب می شود با کفپوشی که اماکن صنعتی و پرتردد نصب می شود کاملا متفاوت است. اگر قصد دارید از این کفپوش باکیفیت در سالن های ورزشی استفاده کنید باید بدانید که مقاومت سایشی کمتری خواهد داشت. زیرا ساختار آن نرم تر است تا بتواند امنیت ورزشکاران را تامین کند.

ویژگی کفپوش های پلی یورتان

براقیت

از دیگر ویژگی کفپوش های پلی یورتان براقیت آن است. این ویژگی می تواند انعکاس دهنده زیبایی و البته نظافت باشد. در اغلب محیط های درمانی مانند بیمارستان ها از کفپوش پلی یورتان استفاده می شود. زیرا فاقد درز است و در هنگام شستشو کاملا تمیز و براق می شود. این کفپوش در برابر مواد شوینده قوی و شیمیایی مقاومت است و دچار خرابی نمی شود. پلی یورتان نوعی مواد پلیمری است. از زمانی که مواد پلیمری وارد صنعت مصالح ساختمانی شد ساختار بسیاری از آن ها تغییر کرد. به طور مثال موزاییک پلیمری، کفپوش پلیمری، انواع سنگ مصنوعی نما و نرده صراحی پلیمری از مهم ترین محصولاتی هستند که در حال حاضر در بازار ایران وجود دارند. قیمت نرده صراحی پلیمری نسبت به نرده هایی که از سنگ طبیعی تولید می شوند بسیار مناسب تر خواهد بود.

چسبندگی عالی

کفپوش های پلی یورتان به سطوح بتنی چسبندگی عالی دارند. اجرای این کفپوش ها بسیار آسان و سریع است و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام پذیر خواهد بود. این کفپوش ها در پروژه هایی که سرعت کار از اهمیت زیادی برخوردار است مناسب می باشند. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که برای اجرای کفپوش پلی یورتان از افراد متخصص کمک بگیرید. زیرا افراد مبتدی هیچ تجربه و تخصصی در این زمینه ندارند.

ضد ضربه

به جرات می توان گفت که کفپوش های پلی یورتان ضد ضربه هستند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. به همین دلیل در کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی به وفور از آن ها برای کفسازی استفاده می شود. این کفپوش ها از انعطاف پذیری بسیار زیادی برخوردار هستند و در تمام سطوح قابلیت نصب دارند.

آنتی باکتریال و ضد آلودگی

یکی از دلایلی که سبب می شود کفپوش های پلی یورتان در مراکز درمانی و بیمارستان نصب شوند این است که هیچ نوع آلودگی را به خود جذب نمی کنند. عدم وجود منافذ ، درز و … سبب می شود تا به عنوان کفپوش های آنتی باکتریال شناخته شوند. تمیز کردن آن ها در بیمارستان ها به وسیله مواد شیمیایی و شوینده های قوی انجام می شود و هیچ آسیبی از این بابت نمی بینند.

ویژگی کفپوش های پلی یورتان

تفاوت کفپوش پلی یورتان و اپوکسی چیست؟

پس از اینکه به ویژگی کفپوش های پلی یورتان اشاره کردیم نوبت به این می رسد که تفاوت آن را با کفپوش های اپوکسی مطرح کنیم. زیرا اغلب افراد این دو نوع کفپوش را یکسان می دانند و تفاوتی برای آن ها قائل نیستند. در صورتی که تفاوت های آن ها سبب شده تا افراد به سراغ انتخاب کفپوش پلی یورتان بروند.
پلی یورتان و اپوکسی از پرمصرف ترین مواد شیمیایی در جهان محسوب می شوند. پلی یورتان از مقاومت نوری و سایشی بیشتری نسبت به اپوکسی برخوردار است و میزان سختی آن کمتر است. این موضوع سبب شده تا یک باور اشتباه در خصوص کفپوش پلی یورتان به وجود آید و آن هم این است که می توان آن را در مکان هایی که ترک وجود دارد اعمال کرد. در صورتی که کاربرد آن پوشاندن ترک ها نیست. کفپوش اپوکسی در برابر مواد شیمیایی، نور خورشید ، اشعه های مضر و … از مقاومت کمتری برخوردار است و سریع تر کیفیت خود را از دست می دهد.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*