عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری

عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری

عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری

بررسی عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری موضوعی است که قصد داریم در این بخش به آن بپردازیم. در سال های اخیر شاهد پرکاربرد بودن موزاییک پلیمری در پروژه های ساختمان سازی و زیباسازی معابر شهری هستیم. این محصول می تواند علاوه بر تمام مزایایی که دارد، زیبایی بی نظیری به همراه داشته باشد. برای اطلاع از عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری

عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری چیست؟

بهتر است قبل از اینکه به عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری اشاره کنیم به مهم ترین مزایای آن بپردازیم. قطعا استفاده از موزاییک پلیمری به منظور سنگ فرش کردن محوطه بیرونی ساختمان، معابر شهری و … سبب زیباتر شدن محیط خواهد شد. استفاده از این محصول می تواند از نظر اقتصادی یک گزینه مقرون به صرفه باشد. این موزاییک ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند که در مطالب گذشته در خصوص ابعاد استاندارد آن صحبت کردیم. تنوع طرح و رنگ از مهم ترین دلایلی می باشد که سبب استقبال بی نظیر مشتریان از این محصول شده زیرا این قابلیت را دارند که علاوه بر سازگاری با سلیقه افراد، با فضاهای مختلف نیز هماهنگ شوند. در خصوص عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری می توان به تکنولوژی ساخت، ابعاد، برش کاری و … اشاره کرد.

مساحت پروژه

قطعا اولین چیزی که در خصوص قیمت موزاییک پلیمری به ذهنتان می رسد مساحت پروژه است. هر چه ابعاد پروژه وسیع تر باشد نیاز به تعداد و حجم بیشتری از موزاییک وجود دارد. اگر مساحت خیلی بزرگ است می توانید از ابعاد بزرگ تر موزاییک استفاده کنید. نصب موزاییک های کوچک در محیط های کم متراژ توصیه می شود. زیرا چیدمان آن ها به نحوی خواهد بود که محیط را بزرگ تر از آنچه که هست نمایش می دهد.

برشکاری سنگ

برخی از افراد تمایل دارند سنگ را به شیوه خاصی برش بزنند تا جلوه زیباتری داشته باشد. در حالت عادی موزاییک پلیمری به شکل مربع تولید می شود اما اگر بخواهید طرح برش آن را تغییر دهید باید هزینه بیشتری بابت این کار پرداخت کنید. مگر آنکه تولید کننده دارای قالب هایی بر اساس طرح مورد نظر شما باشد و نیازی به برش سنگ بعد از تولید وجود نداشته باشد.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری محسوب می شود که کمتر کسی به آن فکر می کند. شما باید برای حمل موزاییک های پلیمری از وسایل نقلیه ای استفاده کنید که بتواند آن ها را صحیح و سالم به دست شما برساند. معمولا شرکت های تولیدکننده این خدمت را به مشتریان ارائه می کنند اما بابت آن هزینه دریافت خواهند کرد.

عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری

تکنولوژی ساخت

همان طور که می دانید و در مطالب گذشته نیز عرض کردیم موزاییک پلیمری به دو روش متراکم و ویبره ای تولید می شود. قطعا روش دوم از هزینه بیشتری برخوردار است زیرا باید از دستگاه های بیشتری برای سپری کردن روند تولید استفاده شود. به طور مثال بعد از اینکه ملات آماده شد باید آن ها را درون قالب بریزیم و قالب ها را بر روی میز ویبره قرار دهیم. ملات باید به مدت 40 ثانیه ویبره شود تا تمام خلاها و حباب هایی که درون آن وجود دارد از بین برود. در غیر این صورت موزاییک بعد از آماده شدن دارای حباب های فراوان خواهد بود و احتمال شکنندگی آن افزایش پیدا می کند.
روش ویبره ای می توانید استحکام بیشتری نسبت به روش متراکم کردن برای موزاییک به همراه داشته باشد. زیرا در روش متراکم کردن از هیچ نوع ویبره ای برای رفع حباب و خلا در ملات استفاده نمی شود و ملات با فشار و حرارت متراکم خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم در هنگام خرید موزاییک پلیمری حتما روش تولید آن را بپرسید. مواد پلیمری کمک زیادی به تولید انواع مصالح ساختمانی کرده است. به طور مثال می توان با این مواد اقدام به تولید کفپوش پلیمری، انواع سنگ مصنوعی نما و تولید نرده صراحی پلیمری کرد.
قیمت نرده صراحی پلیمری نسبت به سنگ طبیعی کمتر است و اغلب افراد تمایل به استفاده از آن ها دارند. برند ” مهرازان البزر ” یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده محصولات پلیمری شناخته می شود که خدمات پس از فروش مانند حمل و نقل، نصب و … را برای مشتریان خود انجام می دهد.

عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری

تفاوت موزاییک پلیمری با موزاییک سنتی

موزاییک های سنتی به دلیل یکنواخت بودن طرح و رنگ محبوبیت خود را از دست داده اند. علاوه بر این موضوع شاهد سایر معایب موزاییک های سنتی و بتنی نیز هستیم. به طور مثال آن ها آلودگی را به خود جذب می کنند و به راحتی تمیز نمی شوند. زیبایی و جذابیت آن ها مدت زیادی طول نمی کشد و به دلیل تابش مستقیم نور خوشید و اشعه های مضر آن به راحتی کهنه و فرسوده می شوند. اما این ایرادات در موزاییک های پلیمری وجود ندارد. به همین دلیل افراد ترجیح می دهند برای زیباسازی محوطه بیرونی ساختمان، بالکن و … از این محصول استفاده کنند.
موزاییک های سنتی از مقاومت فشاری و خمشی کمی برخوردار هستند و این امر سبب می شود تا به دلیل وزن زیاد و ضربات ناگهانی دچار شکستگی شوند. موزاییک های پلیمری دارای مقاومت فشار و خمشی زیادی هستند به همین دلیل عمر بیشتری دارند و به راحتی دچار ترک خوردگی نخواهند شد. نظافت و شستشوی آن ها آسان است و می توانید از انواع مواد شوینده و اسیدی بدین منظور استفاده کنید. بسیاری از موزاییک های پلیمری در طرح های متنوع تولید می شوند و نیازی به برش کاری بعد از ساخت ندارند. این امر می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*