بررسی عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما

عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما

بررسی عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما

عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما کدامند؟ سنگ های مصنوعی همان سنگ های پلیمری می باشند که در حال حاضر جایگزین مناسبی برای سنگ های طبیعی به شمار می روند. زیرا علاوه بر زیبایی دارای وزن کمتر و سرعت بالاتر در نصب می باشند. در این مطلب به بررسی عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما

عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما

اطلاع از عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما موجب می شود تا انتخاب بهتری داشته باشید. در سال های گذشته به منظور نما کردن ساختمان از سنگ های طبیعی استفاده می شد. این سنگ ها از وزن بسیار زیادی برخوردار بودند و بر اثر عواملی همچون زلزله، نصب نادرست و … دچار سقوط و ریزش می شدند که خسارات مالی و جانی زیادی به همراه می آوردند. از زمانی که مواد پلیمری وارد صنعت ساختمان شد شاهد تولید بسیاری از مصالح با این مواد هستیم. علاوه بر سنگ مصنوعی نما می توان به موزاییک پلیمری، کفپوش پلیمری و نرده صراحی پلیمری اشاره کرد. قیمت نرده صراحی پلیمری بسیار کمتر از نوع سنگی آن است و همین عامل سبب شده که افراد زیادی برای زیباسازی محوطه داخلی و خارجی ساختمان به سراغ نمونه پلیمری آن بروند.
عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما موضوعی است که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم. اما یک نکته مهم را نباید فراموش کرد و آن هم این است عواملی که در ادامه به آن ها می پردازیم جزو پارامترهای کلی در قیمت گذاری سنگ مصنوعی نما هستند و در نهایت اوضاع اقتصادی تعیین کننده قیمت آن ها خواهد بود. ایران از نظر اقتصادی در شرایط باثباتی قرار ندارد و همین امر سبب می شود که قیمت محصولاتی نظیر محصولات پلیمری روز به روز افزایش یابد.

تراکم

سنگ هایی که برای نمای ساختمان و به روش مصنوعی تولید می شوند دارای تراکم های مختلفی هستند. قطعا هر چه میزان تراکم آن ها بالاتر باشد از وزن بیشتری برخوردار خواهند بود. این سنگ ها از نظر قیمت نسبت به سنگ هایی که کم تراکم هستند گران تر خواهند بود. اما به دلیل عمر بالاتری که دارند گزینه بهتری به شمار می روند. برندهای تولیدکننده سنگ مصنوعی نما اقدام به تولید انواع سنگ ها با تراکم های مختلف می کنند. توصیه می کنیم به سراغ برندهایی مانند ” مهرازان ” بروید. زیرا از مناسب ترین میزان تراکم در تولید محصولات پلیمری خود استفاده می کند. برند ” مهرازان ” با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و ماشین آلات مجهز تلاش می کند تا محصولاتی مرغوب را روانه بازار کند.

عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما

میزان تخلخل

منظور از تخلخل وجود خلا و حباب هایی است که درون بافت سنگ وجود دارد. روش های مختلفی برای تولید سنگ مصنوعی نما وجود دارد که می توان به روش فشاری و ویبره ای اشاره کرد. در روش اول نمی توان انتظار داشت که تمام خلاهای موجود در بافت سنگ از بین برود زیرا سنگ تحت فشار و حرارت زیادی قالب بندی می شود. اما در ویبره ای شاهد از بین رفتن تمام خلاهای موجود در بافت سنگ هستیم. بدین منظور بعد از تولید ملات و ترکیب متریال مختلف آن را بر روی یک میز قرار می دهند و به مدت 40 ثانیه ویبره می کنند. این کار سبب می شود تا ملات کاملا یکدست و مقاوم شود. وجود خلا و حباب درون بافت سنگ، مقاومت آن را کاهش می دهد.

ضخامت سنگ

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما میزان ضخامت آن است. مسلما هر چه میزان ضخامت سنگ بیشتر باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. اگر قصد دارید از سنگ های مصنوعی در نمای خارجی ساختمان استفاده کنید بهتر است نوع ضخیم آن را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید این سنگ ها را درون فضای داخلی و دکوراسیون خانه نصب کنید می توانید از نوع نازک تر و البته ارزان تر آن بهره بگیرید. سنگ های مصنوعی به دلیل زیبایی و شکیل بودن، از طرفداران زیادی برخوردار هستند و کمتر کسی از آجر، سیمان و … برای نمای خارجی ساختمان استفاده می کنند. فراموش نکنید که برای اجرای نمای ساختمان از مجری های حرفه ای و با سابقه کمک بگیرید. زیرا این کار دارای فوت و فن و اصولی است که اگر آن ها را نادیده بگیرید خسارات زیادی به همراه خواهد داشت.

روش فرآوری سنگ

روش های مختلفی برای فرآوری سنگ مصنوعی نما وجود دارد که می توان به صیقل پذیری ، ساب پذیری، اپوکسی و … اشاره کرد. هر کدام از این روش ها نیاز به سپری کردن مراحل مختلف دارد و قطعا تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن خواهد داشت. برخی از سنگ ها بعد از تولید نیاز به ساب زدن ندارند که دارای قیمت مختلفی نسبت به سایر سنگ ها می باشند. همچنین نوع برش و دوربری سنگ ها نیز از عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما به شمار می رود که باید مدنظر داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما

ابعاد سنگ

هر کدام از پروژه های ساختمانی نیاز به ابعاد مختلفی از سنگ دارند. برخی از پروژه ها به نحوی ساخته شده اند که باید از سنگ هایی با ابعاد کوچک در آن ها استفاده کرد. اما برخی پروژه ها به دلیل وسعت زیاد نیازمند سنگ های بزرگ هستند که این امر می تواند قیمت تمام شده آن ها را افزایش دهد. برخی از سنگ ها انعطاف پذیر هستند اما برخی دیگر. نوع سنگ تعیین کننده این موضوع خواهد بود.

ارزان ترین سنگ مصنوعی نما

پس از اینکه به مهم ترین عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما اشاره کردیم نوبت به این می رسد که ارزان ترین نوع سنگ مصنوعی نما را معرفی کنیم و آن هم سنگ سمنت پلاست است. پارامترهای مختلفی در قیمت این سنگ موثر هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد.
– برای تولید سنگ سمنت پلاست هیچ نیازی به دستگاه های خشک کن یا گرم خانه نیست و روند تولید آن ها کوتاه تر است.
– دمای مورد نیاز برای فرآوری آن ها با استفاده از ترکیبات نانو و پلیمری صورت می گیرد و از دستگاه ها و تجهیزات مدرن استفاده نمی شوند .
– در تولید سنگ های سمنت پلاست هیچ نیازی به ساب زدن، بتونه کاری، صیقل کاری و … وجود ندارد و این عامل مهمی در کاهش قیمت آن خواهد بود.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*